e-CALL

eCall uyumlu Araç İçi Modüle sahip olan bir araç kaza yaptığında, kaza durumu bu modül tarafından otomatik olarak algılanmaktadır. Kaza algılaması sonrasında modül, otomatik olarak 112'yi aramakta ve ilk olarak kaza ile ilgili bilgileri (kaza anında aracın hızı, yönü, konumu, aracın marka ve modeli, kargo aracı ise yük durumu ve yükü; araçta oluşan hasar bilgileri ve benzeri) Acil Yardım Merkezine aktarmaktadır. Bu verilerin aktarımı sonrasında ise, Acil Yardım Merkezi operatörü ile kaza yapan araç arasında ses haberleşmesi gerçekleşebilmektedir.

Avrupa Komisyonu destekli HeERO (Harmonised eCall European Pilot) Projesi kapsamında yürütülen çalışmalarla, Avrupa Standartlarına uygun bir sistem çözümü oluşturulmuştur. Araç İçi Modül tarafından Acil Yardım Sistemine iletilen bilgiler çağrının başladığı anda operatöre sunulmakta ve böylece şok veya bayılma gibi, kazaya karışan kişilerin konuşamayacak durumda olduğu kazalarda dahi kaza bilgileri hızlı ve güvenilir biçimde Acil Çağrı Merkezine aktarılabilmektedir.

Sistemin bir diğer avantajı da, kimsenin görmediği, sık kullanılmayan yollarda meydana gelen kazalara da anında müdahale imkânı sağlamasıdır.

eCall sistemi, saniyelerin dahi hayati olduğu ciddi yaralanma durumları için, tam anlamıyla Hızır görevi görmektedir.