Çağrı Alma ve Konsol Uygulamaları

ASELSAN'ın "Çağrı Alma" ve "Konsol (Dispatcher)" uygulamaları, haberleşme sisteminin yönetim ve/veya çağrı merkezindeki operatörlerin kullanımına sunulan uygulamalardır. Kuruma ait bir acil çağrı hattı varsa bu hatta gelen çağrılar Çağrı Alma Uygulaması aracılığıyla karşılanabilir. Konsol Uygulaması ise telsiz haberleşme ağına bağlantısı olan bir uygulamadır ve baz istasyonları üzerinden telsizlerle haberleşmeyi mümkün kılmaktadır.

 

Çağrı Alma Uygulaması

Acil çağrı hattına gelen ihbar ve şikayetler çağrı alma uygulaması aracılığıyla karşılanmaktadır. Gerek telefon şebekesinden (sabit/telli hatlardan), gerekse GSM şebekelerinden gelen çağrılar çağrı alma operatörleri tarafından karşılanır. Acil ve olağanüstü durumlarda izleyecekleri prosedürler konusunda eğitilmiş olan bu operatörler, olayın türüne göre olayı; ilgili birimlerin bir veya bir kaçına yönlendirebilirler. Bu yönlendirme esnasında çağrı alma operatörü ilgili birimlerin yönetim merkezindeki operatörlerle sesli haberleşme (interkom) yapabilmektedir.

İlgili birimlerin yönetim merkezinde bulunan çok sayıda eğitilmiş operatör, çağrı alma operatörleri tarafından kendilerine yönlendirilen olayları işlemeye başlayarak, olaya müdahale etmek için en uygun ekiplerini olay yerine sevk etmektedirler. Olay sonuçlanana kadar ilgili operatörler tarafından takip edilmekte ve sonuçlanan olaylar kapatılmaktadır. İlgili birim operatörleri gereken durumlarda çağrı alma operatörleri ile veya çağrıyı yapan vatandaş ile sesli haberleşme yapabilmektedirler.

 

 Konsol (Dispatcher) Uygulaması

Konsol (Dispatcher) Uygulaması telsiz ve telefon özelliklerine sahip olmasının yanı sıra; sistemdeki ses görüşmelerinin görüntülenmesini ve denetlenmesini sağlar. Sistemdeki yazılımsal anahtarlama birimine bağlanarak çalışır.

Konsol Uygulaması aracılığı ile aşağıdaki işlemler gerçekleştirilebilir:

Grup Ses Çağrısı: Operatör dahil olduğu grupların konuşmalarını dinleyebilir; bu çağrılara aktif olarak dahil olabilir; kendisi çağrı başlatabilir.

Bireysel Ses Çağrısı: Operatör, istediği telsize bireysel çağrı başlatabilir ve kendisine gelen bireysel çağrıları cevaplayabilir.

Çağrı Aktarma: Operatör, dahil olduğu çağrıyı başka bir aboneye (telsize veya konsola) aktarabilir.

Acil Çağrı: Operatör, telsizlerden gelen Acil Çağrıları izleyebilir ve gerektiğinde ortam dinlemesi yapabilir.

Kesmeli Öncelikli Çağrı: Operatör, bir çağrı yapmak istediğinde; bütün trafik kanalları dolu ise, o an devam etmekte olan ve en düşük önceliğe sahip olan çağrıyı/çağrıları keserek (sistem tarafından sonlandırılması ile), boşa çıkan trafik kanalından/kanallarından çağrı yapabilir.

Telsizlere Durum Sorgulama: Herhangi bir telsizin aktif durum bilgisini sorgulama yolu ile öğrenebilir.

Telsiz Sorgulama: Herhangi bir telsizin sisteme kayıtlı olup olmadığını sorgulayabilir.

SMS Gönderimi: Herhangi bir telsize veya konsola SMS gönderebilir.

Konsollar Arası Dahili Çağrı (İnterkom): Operatör, aynı network içindeki diğer operatörler ile İnterkom (dahili) çağrı yapabilir.

Telefon Arayüzü: Telefon Arayüzü, Konsol'un Grafiksel Kullanıcı Arayüzü ekranından doğrudan telefon hattına ulaşılmasını sağlar. Arayüz, telefon çağrısını başlatmak veya cevaplandırmak için ve operatör kontrollü telefon-Telsiz çağrısını sağlamak için kullanılır.

Kripto: Konsol Uygulaması kriptolu çalışabileceği gibi kriptosuz da çalışabilir.

Anahtar güncelleme: Merkezdeki yetkililer sistem üzerinde kriptolama için kullanılan anahtarları değiştirmek istediğinde sisteme kayıtlı olan konsollara yeni anahtarlar yüklenebilir.