Universum 2015 Yılı ‘İdeal İşveren Araştırması’

18.9.2015

Elliden fazla ülkede işveren marka algısı üzerine çalışmalar yürüten Universum'un, Türkiye'de; İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa, Eskişehir, Adana ve Trabzon'da 31 üniversiteden 34.465 öğrenci ile gerçekleştirmiş olduğu araştırmanın sonuçlarına göre ASELSAN 2. yıl üstüste  Mühendislik / IT alanında öğrencilerin ilk tercihi oldu.

Harvard Business Review Eylül 2015 sayısında yayınlanan araştırma sonuçları irdelendiğinde öğrencilerin birkaç tercih kriteri ortaya çıkıyor. Öğrenciler, özellikle kendilerine ulaşan ve şirketlerini anlatan oyuncuları daha kolay hatırlıyor ve tercih ediyor. Dijital dünyada yer almak, kurumun değerlerini yansıtacak sosyal sorumluluk çalışmaları yapmak da dahil öğrencilerle kurulan ve devam ettirilen iletişim önem kazanıyor.

Önemli bir diğer nokta şirketlerin "okul" özelliğinin öne çıkması. Hem öğrenciler hem de bu sene araştırmaya ilk defa dahil olan genç profesyoneller şirketlerinin kendilerinin gelişimine katkıda bulunmalarını ve yeni ilerleme olanakları sağlamalarını bekliyor.

Dikkate değer bir kısım da gençlerin girişimcilik özelliklerinin beslenmesi. Araştırma sonuçlarına göre Türkiye'deki gençler %18'lik girişimcilik oranıyla bu alanda açık ara önde. ASELSAN'ın da bu konuda gençlere yol göstermesi, ASELSAN'lı çalışanların üniversiteli gençlere ihtiyaç duydukları alanda mentorluk yapması, ASELSAN'ın zirveye yerleşmesindeki en büyük etken.​​​