EN

ASELSAN CESUR- Cer Motoru Kontrol/Sürücü Birimi (CMKSB)

Metro ve hafif raylı ulaşım araçları için geliştirilmiş olan CMKSB, cer motorlarının yüksek verimli kontrolünü sağlamak için tamamen milli ve özgün olarak tasarlanmış yeni nesil bir çekiş sistemi bileşenidir.

Çekiş sisteminin kalbi olan CMKSB son nesil IGBT teknolojilerini ve gelişmiş kontrol algoritmalarını içerecek şekilde tasarlanmıştır. Bu sayede; güvenlik, dayanıklılık ve verimlilik en üst seviyelere çıkarılmıştır.

Birimin tasarımda kullanılan özenle seçilmiş komponentler sayesinde, yüksek güvenilirlik ve yedek parça bulunabilirliği garanti edilirken; yaşam döngüsü maliyeti optimize edilmiştir.

CMKSB,

   -  tek cer motoru veya paralel bağlı cer motorları kontrol edilebilen,
   -   vektör kontrol tabanlı akıllı algoritmalar ile hassas akım kontrolü sağlayan,
    yapılandırılabilir DSP altyapısı ile farklı araçlara ait kontrol algoritmalarının işletilebilmesine imkan tanıyan,
   -  düşük hızlarda dahi hassas kontrol kabiliyeti sayesinde rejeneratif frenleme yaparak enerjinin geri kazandıran bir yapıdadır.

CMKSB için yapılan araştırma ve geliştirme faaliyetleri sonucunda; geleceğin trenleri için daha verimli ve modüler çözümler ile daha hafif, küçük çekiş sistemi birimleri tasarlanmış; aynı birimin birden çok tip raylı ulaşım aracına hizmet etmesi sağlanmıştır. Ayrıca ürünlerin modüler ve kompakt olmasının yanı sıra tasarımlarına yapılan yenilikçi yaklaşımlar demiryolu sistemlerinin standartlaşmasına katkı sağlamaktadır. Bunlara paralel olarak yatırım ve işletme maliyetleri azalmaktadır.

Genel Özellikler

    - Metro ve hafif raylı ulaşım araçları gibi farklı raylı ulaşım aracına uygunluk,
    - 400kW anma çıkış gücü, bir veya birden çok paralel AC cer motor kontrolü,
    - Asenkron veya senkron cer motor kontrolü,
    - Dinamik akım değişimi ile hassas tork kontrolü,
    - Rejeneratif frenleme,
    - Dinamik frenleme,
    - Arıza durumunda yedekli çalışabilme,
    - Yüksek verimli anahtarlama teknikleri,
    - Vektör kontrol,
    - DSP teknolojisi ile araç gereksinimlerine göre yapılandırma esnekliği,
    - Demir yolu standartlarına uygunluk,
    - Esnek arayüz ve algılayıcı seçenekleri,
    - Yapılandırılabilir test arayüzü,
    - Cihaz içi test özelliği,
    - Yüksek sıcaklık ve akım koruma,

Önemli Özellikler

    Teknoloji                                            : IGBT 1700V
    Giriş Gerilimi                                     : 750 VDC
    Çıkış Gücü                                          : 400 kW
    İzolasyon Gerilimi                           : 4 kV
    Elektriksel Frenleme                     : Rejeneratif/Dinamik
    Haberleşme                                      : Can Open, MVB
    IGBT anahtarlama Frekansı        : 2.5 kHz
    Band Genişliği                                  : 200 Hz
    Boyutlar                                              : 1500x1250x540 mm
    Ağırlık                                                  : 600 kg
    Soğutma                                             : Cebri hava soğutma
    Koruma Sınıfı                                    : IP65